how to make your own website

سایت جدید مؤسسه فرهنگی در راه حق

 مشترکین گرامی مؤسسه در راه حق
سلام علیکم
جهت بهره مندی از امکانات بیشتر و مشاهده و دانلود متن نشریات به سایت جدید مؤسسه در راه حق به نشانی www.darrahehaq.ir مراجعه نمایید.

new site

بارگزاری نسخه دیجیتالی نشریات فارسی در سایت جدید مؤسسه در راه حق

booklet pdf 365x220

مشترکین گرامی مؤسسه در راه حق

سلام علیکم

از این پس شما عزیزان میتوانید فایل PDF نشریات فارسی مؤسسه فرهنگی در راه حق را از طریق سایت جدید مؤسسه به نشانی www.darrahehaq.ir/fa دانلود و مشاهده نمایید. جهت دانلود عناوین نشریات فارسی میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل نشریات

مناسبت های مذهبی ماه شوال المکرم

مؤسسه در راه حق از بیش از 50 سال قبل خدمات گرانسنگی در عرصه اندیشه و اخلاق و باورهای دینی به نسل جوان به ویژه دانش ­آموزان و دانشجویان ارائه کرده است.

بخشی از خدمات این مؤسسه، ارسال جزوات رایگان در موضوعات مختلف معارف اسلامی به متقاضیان و مشتاقان کسب معارف اسلام و اهل بیت علیهم السلام می­باشد و به هیچ وجه بی­ احترامی و توهین به اعتقادات و مقدسات دیگران نداشته و با تمام توان به اتحاد و برادری با مذاهب اسلامی معتقد و پایبند است.

حدود 30 سال پیش آقای مولوی عبدالرحمن سربازی اقدام به تألیف جزوه با نام راز دلبران نمودند که در آن نقدهایی به برخی از منشورات مؤسسه در راه حق وارد کرده بودند.

در همان برهه مؤسسه اقدام به نگارش جوابیه­ ای به این نوشتار در قالب جزوه ای به نام کشف راز کرده و نسخه­ ای از آن را جهت آقای عبدالرحمن سربازی ارسال نمود که از آن تاریخ تا به امروز نامه و یا جوابیه­ ای در خصوص جزوه ارسال شده دریافت نشده است.

حال پس از گذشت قریب به 30 سال متأسفانه شاهد هستیم که برخی از افراد و دست اندرکاران تألیف جزوه راز دلبران (به قلم آقای مولوی عبدالرحمن سربازی) با اهداف مرموز اقدام به انتشار جزوه راز دلبران در فضای رسانه ­ای و اینترنتی کرده و علی رغم پاسخگویی مناسب به این جزوه از طرف مؤسسه در راه حق (در قالب جزوه کشف راز) به صورت گسترده ای بر عدم پاسخگویی این مؤسسه به نوشتار مذبور پافشاری می­نمایند.

نخست اینکه انتظار می­رود خوانندگان گرامی با مطالعه دقیق هر دو جزوه از اندیشه و عقل خویش برای قضاوت درست و دستیابی به حق بهره گیرند و تحت تأثیر احساسات قرار نگیرند زیرا آئین صحیح و مذهب درست چیزی است که انسان مکلف به پی ­جویی و تحقیق درباره آن است و در جهان دیگر مورد سؤال و پرسش قرار می­گیرد و در این زمینه نمی­توان به تقلید و دنبال کردن راه نیاکان و خانواده­ ها بسنده کرد زیرا این مسئله با سرنوشت انسان مربوط است و سعادت ابدی و جاودانی انسان درگرو این مسئله است. از این‌رو به پیروان مذهب تشیع و اهل سنت توصیه می­کنیم که برای رسیدن به مواضع درست در مذهب مطالعه دقیق و بررسی عمیق داشته باشند.

نکته دوم اینکه باید به شیوه درست بحث توجه داشت تا چنانچه انحرافی در این شیوه و منهج صورت گیرد درستی و نادرستی مطلب برای انسان روشن شود.

فی المثل به این حقیقت باید توجه کرد که استدلال بر دو گونه است: استدلال برهانی و استدلال جدلی. در استدلال برهانی اثبات واقع ملحوظ است و دلیلی که ارائه می­شود باید متقن و بدون اشکال و قدرت ارائه واقع را صد در صد دارا باشد و در استدلال جدلی می­بایست دلیلی که ارائه می­شود از دیدگاه مخاطب، دلیل بودن آن ثابت باشد مثلاً چنانچه حدیثی به عنوان استدلال جدلی مورد استناد قرار می­گیرد باید شرایط حجیت آن در نزد مخاطب تمام باشد.

نکته سوم اینکه همان‌طور که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی همواره بر وحدت ملّی و انسجام اسلامی تأکید دارند همه مسلمانان می­توانند با برکناری از تعصّبات و اجتناب از عوامل تفرقه­ انگیز با تفاهم و مذاکره علمی و گفتمان مذهبی از نقاط اختلاف یکدیگر بکاهند و در بسیاری از مباحث به توافق برسند و پاسخ حاضر گامی در این راستا است.

لذا یادآور می­شویم ضمن مطالعه راز دلبران نوشته مولوی عبدالرحمن سربازی چابهاری به جوابیه مؤسسه در راه حق که در دهه شصت نگاشته شده با دقت مطالعه نموده و با عقل سلیم خود قضاوت کنید.

                     هیئت تحریریه مؤسسه در راه حق

 دریافت فایل راز دلبران و جزوه کشف راز

 

 

 

اشتراک نشریات رایگان

سامانه پاسخگویی